Wydarzenia

Wycieczka do Czorsztyna 11-14.09.2022r.

W dniu 11 września wyruszyliśmy autokarem na długo wyczekiwaną wycieczkę do Czorsztyna-partnerskiej gminy Krokowa .Naszym głównym celem była promocja kaszubskiej Gminy Krokowa. 40-osobowa grupa seniorów naszego uniwersytetu przygotowywała się do tego zadania ze znacznym wyprzedzeniem .Piekliśmy chleby,ciasta,robiliśmy pasztety,smalce,nalewki,przygotowywaliśmy ryby na różne sposoby i dobrze zapakowani wyruszyliśmy na wycieczkę.Pierwszego dnia dojechaliśmy do przeuroczego Kazimierza Dolnego.Po zakwaterowaniu w hotelu dosłownie na ryneczku zaliczyliśmy spacery ,a potem zasłużona kolacja w restauracji hotelowej.Następnego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy do Sandomierza,gdzie naszym przewodnikiem był Wojtek Targowski,a w domu jego wujka aptekarza na rynku w Sandomierzu piliśmy pyszną kawkę.W drodze do Czorsztyna podziwialiśmy piękne okolice,ale też już rozmawialiśmy o czekającym nas wieczornym spotkaniu w OSP Czorsztyn.Na spotkanie przyszli seniorzy z okolic Czorsztyna (40 osób),Wójt Gminy Czorsztyn i przedstawiciele władz gminnych.Nie obyło się też bez niespodzianki – 4-ch górali muzyków,którzy uświetniali to przemiłe spotkanie.Nasza grupa natomiast przygotowała ,a potem serwowała jedzonko,które przywieźliśmy ze sobą,Śpiewy z poczęstunkiem trwały do późnych godzin nocnych. Towarzyszyły tej uroczystości też wystawy-haftu kaszubskiego Ewy Kur,wycinanki po kaszubsku Elżbiety Gniazdowskiej,wyrobów z metaloplastyki Gerarda Wryczy .Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się tabaka ,którą prezentował,a potem częstował sam mistrz – Jan Drzeżdżon.Kolejny dzień upłynął pod znakiem zwiedzania okolicy .Przy cudownej,słonecznej pogodzie spływ przełomem Dunajca pozostanie na zawsze w naszej pamięci.W ostatnim dniu naszej wycieczki odwiedziliśmy Matkę Boską w Częstochowie,mieliśmy też okazję wzięcia udziału we mszy św .

Z tego miejsca chciałabym podziękować wszystkim uczestnikom wycieczki za zdyscyplinowanie,pomoc,otwartość i dobre humory.Szczególne podziękowania dla sponsorów: Gminy Krokowa i Polskim Elektrowniom Jądrowym ,dzięki którym mogliśmy tak licznie uczestniczyć w tym wspaniałym projekcie.